przekartkowane

Antidotum

In Uncategorized on 31 stycznia 2012 at 00:01

Do „Logikomiksu” przymierzałem się jak przysłowiowy „pies do jeża”. Nie dlatego, żebym nie doceniał idei, fabuły, autorów czy czego tam jeszcze. Dlatego jednak, że do tematyki filozofii, logiki, myśli politycznej jestem dokumentnie zrażony od czasów studiowania (nie mylić z uczeniem się). Ale koniec końców – pewnie zwiedziony rosnącą popularnością tomu i obecnością na niemal wszystkich TOP-listach – przeczytałem go. I dobrze zrobiłem.

Okazuje się, że forma komiksu jest doskonałą do przekazania trudnych treści. Wprawdzie widać, że autorzy musieli poszukiwać odpowiedniej formy wyrazu – nie wystarczyła zwykła opowieść, trzeba było włączyć w to aż trzy warstwy narracyjne. Jednak się udało.

Najprościej rzecz ujmując, „Logikomiks” jest opowieścią o życia Bertranda Russella. Jednak sedno tego wydawnictwa polega na sprawnym wyłożeniu kim był Russell, co takiego mądrego wymyślił i co na to współcześni mu myśliciele. Oczywiście w ładnej, kolorowej i przystępnej formie komiksu.

Zatem pozycja dobra przede wszystkim jako antidotum na niezrozumiałe książki pe-wu-en-owskie pisane czcionką 3 z ilością przypisów idącą w tysiące. No i dla pasjonatów komiksu.

  1. mam w „koszyku”, jeszcze nie kliknąłem „kup”, wciąż się waham.

Skomentuj

